Avrundet rektangel:

Internatet

Et godt botilbud på internatet i Saggrenda!   To som bor på internatet. Les mer

Helt siden 1965 har Saggrenda hatt et flott tilbud for langveisfarende elever - den gang Saggrenda var en statlig skogskole, med inntak av elever fra hele Norge.
I dag er Saggrenda Naturbruk en del av Kongsberg videregående skole. Men internatet består fortsatt og kan brukes av alle elever ved ”storskolen” – også studentene på Fagskolen.

Botilbudet innebærer full kost og losji.
Kjøkkenet på Saggrenda er ”viden kjent” for sin gode mat – og hvor det i ”pakkeprisen” er frokost, nistelunsj, middag og et enkelt kveldsmåltid. I tillegg er det kantine med et rikholdig utvalg av mat og drikke for de som ikke bor på internatet.

Elevene på Glassfag er blant de elevene som har en stor fordel av å ha et internattilbud. De kommer fra hele landet og har et undervisningsopplegg hvor de periodevis ”pendler” mellom skole og lære i bedrift.

Bussforbindelse
Internatet ligger ca 8 km fra Kongsberg sentrum
Nettbuss:
Timeekspress:

Internatrommene
Rommene er ca. 12 m2 med garderobeskap, 2 senger, vaskeservant m/ speilhylle / knagger og bokhyller.
Toaletter i gangen utenfor rommene

PRISER inkl. kost per pers
Enkeltrom kr 4750,- pr.mnd
Dobbeltrom kr 3600,- pr.mnd

Kantine
Åpningstider på dagen:
0700—1600

Måltider
Frokost fra kl 0700-0800
Lunsj fra kl 1130-1215
Middag fra kl 1530-1600
Kvelds fra kl 2000-2030

Uteområdet:
Byr på flotte muligheter sommer som vinter.
Fotballbane
Flotte bademuligheter om sommeren
Flotte skogstier til Knutefjell
Fine skiløyper vinterstid
Alpinanlegg (Funkelia)
Skøytebane/Hockeybane om vinteren

På internatet:
Styrke treningsrom, badstue, gymsal m/ballspill & innebandy, biljardrom, bordtennisrom, datarom, innendørs skytebane, garasje for ”mekking ”av bilder, trådløst nettverk, volleyballbane utenfor, TV/video og skytesimulator.
Internatet har egen aktivitetsleder/nattevakt.

I tilegg til alle de aktivitetstilbudene som finnes i sentrum, (ca 8 km).

For mer informasjon, ta kontakt med Internatleder Frøydis Almeli.
Tlf 32865131/32865106
mail: froydis.lia@bfk.no